Februari 2022: vooral doorgaan…
Vooral doorgaan. Dat geldt vooral voor het werk aan de twee Van Hool-Fiat’s en de International. Vooral aan de beide 625’s valt nog heel veel aan bintwerk te vervangen…
(Voor alle foto’s geldt: foto SHBVN– klik op een foto voor een vergroting).
Van Hool-Fiat 625
Aan het blauwe exemplaar is verder gewerkt. Hieronder een aantal foto’s van binten die nog zullen moeten worden vervangen of inmiddels vervangen zijn.
Roest, roest en nog eens roest
Vernieuwde stukken
Bij het vervangen van een dwarsbint, bint dat in de breedte richting van de wagen ligt en linker- en rechterzijde met het chassis verbindt, wordt het raamwerk ondersteund door middel van zogenaamde hi-lift jacks: dit voorkomt dat het raamwerk na verwijdering van zo’n dwarsbint door gaat buigen.
Dwarsbint hi-lift jacks
Ook de tweede wielbak is nu uit vers staal gemaakt. Beide bakken zijn aan de binnenzijde van de eerste laag menie voorzien.
(Op de vierde foto zijn op de achtergrond de oude wielbakken te zien..)
Het paarse exemplaar wordt gestaag ontdaan van allerhande sierlijsten, bijvoorbeeld rond de ramen, en nog resterende ruiten. Ook van de blauwe zijn de resterende ruiten gedemonteerd. In Italië zijn een aantal (nieuwe) onderdelen aangeschaft waaronder een (deel) van het dashboard.
Ruiten nieuwe onderdelen uit Italië
International L 160
Er is verder gewerkt aan het chassis en raamwerk van de carrosserie. Een verenpakket is schoongemaakt en in de menie gezet. De wielbakken en de aangrenzende chassisdelen hebben de eerste zwarte laklaag gekregen.
Werkplaats.
Via een veiling hebben wij een magazijnstelling aangekocht die gebruikt zal worden voor het opbergen van diverse onderdelen, waaronder in het bijzonder sierlijsten en dergelijke van beide 625’s.